Powered By Blogger

Tuesday, December 21, 2010

aku

Itulah aku..
Sebelum segalanya..
Sebelum aku kenal dosa
Sebelum aku kenal muslihat syaitan durjana
Sebelum aku mengerti tugasku sebagai hamba
Insan kerdil yang tidak mengerti semuanya
Ku fikir itu bukan dosa
Ku fikir rindu itu bukan dosa
Ku fikir bercinta itu bisa
Namun sesungguhnya ia salah
Rindu pada ciptaan-Nya satu rasa yang mendalam
Dibenarkan... dengan syarat
Tidak melebihi rindu pada Nya
Tidak menjurus ke lembah hina
Cinta pada ciptaan-Nya tiada yang bisa menghalang
Dek itu lumrah
Rasa yang cukuplah sekadar kalbu yang tahu..
Andai takdirnya bersatu
DIA akan menyatukannya..
Andai cinta itu bukan takdirnya,
Ada hidangan yang lebih enak dari itu
Kerna DIA Maha Kuasa
Maka..Cinta itu..
Tidak usah diungkap
Tidak usah dipamer
Tapi...
Ungkaplah...pamerlah...
Cintamu pada-Nya Yang Kuasa
Kembalilah kepada Nya
Kerna
Itulah Cinta Suci lagi Abadi

RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL!!!

No comments:

Post a Comment